انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

mask-fabric

انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک

1400/11/19

ماسک‌ها همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل و تجهیزات در علم پزشکی مورد استفاده واقع می‌شدند. در چند سال گذشته با شیوع بیماری کرونا استفاده از این وسایل به عنوان یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از آلودگی به این ویروس یاد می‌کنند. پارچه ای که برای تولید ماسک‌های مخصوص پیشگیری از آلودگی‌های ویروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی باشد. ما در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک بپردازیم.

 

استفاده از پارچه برای تولید ماسک

پیش از همه گیری ویروس کرونا، ماسک‌ها تنها در شرایط به خصوص و در محیط‌های آلوده استفاده می‌شدند. همچنین از آن‌ها می‌توانستید به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای زمان آلودگی هوا در کلان شهرها استفاده کنید. اما بعد از اینکه در سال‌های گذشته ویروس کرونا به یکی از مهمترین دغدغه‌های بشر بدل شده، استفاده از ماسک‌ها رونق بسیار تا بسیار زیادی به خود گرفت.

ماسک‌ها می‌توانستند با پوشاندن دهان و بینی از ورود کرونا به دستگاه‌های تنفسی انسان جلوگیری کرده و سلامت آن‌ها را تضمین کنند. همین امر موجب شد تا کارگاه‌ها و شرکت‌های زیادی به سمت تولید ماسک‌های مختلف برای استفاده افراد جامعه، حرکت کنند. اما آن چه که در تولید ماسک‌های محافظ و بهداشتی اهمیت زیادی دارد، استفاده از پارچه‌های مخصوص برای افزایش ضریب ایمنی و بهبود عملکرد ماسک‌ها بوده است.

در صورتی که شما انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک را بشناسید، می‌توانید ماسک‌های مناسب برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف، به خصوص کرونا را خودتان در خانه و یا کارگاه تولید کنید. ما در ادامه قصد داریم تا بهترین پارچه‌ها برای تولید ماسک را به شما معرفی کنیم.

مطلب مرتبط: انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی

بهترین پارچه‌ها برای تولید ماسک‌های محافظ

مهمترین بخش در تولید ماسک‌های محافظ، انتخاب یک پارچه مناسب است. انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک باید دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی باشند که بتوانند سلامت افراد استفاده کننده از آن‌ها را تضمین کنند. این پارچه‌ها باید بتوانند به خوبی از ورود ذرات بسیار کوچک، در حد نانو ذرات، به سیستم‌های تنفسی افراد جلوگیری به عمل بیاوردند و از سوی دیگر طول عمر مفید بالایی داشته باشند.

مسلماً پارچه ای که برای تولید ماسک مورد استفاده واقع می‌شود، با پارچه‌هایی که برای دوخت لباس کارایی دارند، تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. از مهمترین انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر کدام از این پارچه‌ها برای تولید ماسک‌های محافظ و چند لایه دارای ویژگی‌ها و خواص منحصر به فردی هستند که ما در ادامه قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

خرید پارچه‌های اسپان باند برای تولید ماسک

پارچه‌های اسپان باند از جمله پارچه‌های بدون بافتی هستند که جنس آن‌ها از پلی پروپیلن است. این پارچه‌ها همچنین با نام‌هایی مانند پارچه‌های بافته نشده، پارچه‌های یک بار مصرف، پارچه‌های لایه سوزنی و یا پارچه‌های بافته نشده سوزنی شناخته می‌شوند. این پارچه‌ها به مانند پارچه‌های معمولی فاقد تار و پود بوده و با استفاده از الیاف پرس تولید می‌شوند. از این پارچه‌ها می‌توان برای تولید انواع چای کیسه ای، لباس‌های بیمارستانی و از همه مهمتر، ماسک‌های چند لایه و محافظ استفاده کرد.

از این رو می‌توان پارچه‌های اسپان باند را به عنوان یکی از انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک موجود در بازار معرفی کرد. پارچه‌های بافته نشده ای همچون پارچه‌های اسپان باند که به کمک فیلامنت‌های ممتد تولید شده اند، به کمک فرایند اکسترون، کشش، باندینگ و تشکیل وب ساخته می‌شوند. به صورت معمولاً این پارچه‌ها دارای وزنی در حدود 8 تا 150 گرم بوده و بسته به هدف استفاده از آن‌ها، دارای مصرف متفاوتی هستند.

حداکثر عرض پارچه های اسپان باند 420 سانتی متر بوده و بسته به سلیقه مشتریان می‌توان آن‌ها را در رنگ‌های مختلفی تولید کرد. شما می‌توانید هم اکنون این پارچه‌ها را در ابعاد، اندازه و ضخامت‌های مختلف خریداری کنید. از مهمترین مزایای پارچه‌های اسپان باند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آنتی باکتریال
  • آنتی یووی
  • ضد آب
  • وجود خصوصیات مکانیکی مناسب
  • قیمت مناسب
  • قابلیت بازیافت
  • بدون ایجاد حساسیت‌های پوستی
  • مقاوم در برابر کشش و ضربه

 

خرید پارچه‌های ملت بلون برای تولید ماسک

یکی دیگر از انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک، پارچه‌های ملت بلون هستند که ویژگی‌های بسیار زیادی را با خود به همراه دارند. پارچه‌های ملت بلون بعد از همه گیری کرونا 2 برابر بیشتر از مقدار قبل تولید می‌گردند و بیشتر برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد استفاده واقع می‌شوند. به صورت معمول این پارچه‌ها دارای گرماژ 17 و دارای عرض 17.5 سانتی هستند.

این پارچه‌ها نیز به مانند پارچه‌های اسپان باند در دسته پارچه‌های بدون بافت قرار می‌گیرند به دلیل قابلیت الکترواستاتیکی مناسب، می‌تواند از ورود کوچکترین ذرات باردار نیز جلوگیری به عمل بیاورد. از این رو پارچه‌های ملت بلون به عنوان پارچه‌های نفوذ ناپذیر در صنایع مختلف مورد استفاده واقع می‌شوند. این پارچه‌ها نیز به صورت یک تا سه لایه قابلیت تولید داشته و جنس آن‌ها نیز به مانند پارچه‌های اسپان باند، از پلی پروپیلن است.

به دلیل وجود ویژگی نفوذناپذیری و الکترواستاتیکی که در این پارچه‌ها وجود دارد، می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک یاد کرد. از دیگر مزایای استفاده از پارچه‌های ملت بلون برای تولید ماسک‌های محافظ و چند لایه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بسیار مناسب
  • وزن سبک
  • قابلیت جذب بالا
  • قابلیت بازیافت
  • مقاوم در برابر آتش و گرما
  • انعطاف پذیری مناسب
  • بدون بروز حساسیت برای پوست

 

خرید پارچه‌های ترکیبی اسپان باند و ملت بلون برای تولید ماسک

نوع دیگری از انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک، پارچه‌هایی هستند که به صورت همزمان از هر دو پارچه ملت بلون و اسپان باند استفاده می‌کنند. استفاده همزمان از این دو پارچه موجب شده است تا ویژگی‌ها و قابلیت‌های پارچه‌های ترکیبی افزایش چشمگیری پیدا کرده باشد و بتوان از آن در صنایع بسیار مختلف تری استفاده کرد.

پارچه‌های ملت بلون دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار مناسبی بوده و قرار گیری آن‌ها در کنار پارچه‌های اسپان باند که استحکام بسیار مناسبی دارند، باعث شده است تا علاوه بر جلوگیری از ورود نانوذرات و گردوغبار به درون ماسک، کیفیت ماسک تولیدی نیز افزایش چشمگیری داشته باشد. از مهمترین ویژگی‌های پارچه‌های ترکیبی اسپان باند و ملت بلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش استحکام
  • سبکی و نرمی بسیار زیاد
  • نفوذناپذیر
  • قابلیت بازیافت
  • بدون بروز حساسیت
  • امکان تنفس راحت
  • ضد باکتری

هم‌چنین مشاهده کنید: پارچه اسپان باند ماسک

خرید انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک از سایت حریر بافت امیر

در صورتی که شما هم قصد خرید انواع پارچه برای تولید ماسک را دارید، می‌توانید خرید خودتان را از سایت فروشگاهی حریر بافت امیر انجام دهید. این سایت در زمینه فروش انواع پارچه‌های ملت بلون، اسپان باند و پارچه‌های ترکیبی فعالیت کرده و بهترین و مرغوب ترین نوع پارچه‌های مخصوص تولید ماسک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید بسته به سلیقه خودتان، پارچه‌های مخصوص تولید ماسک را در ابعاد، سایزها و اندازه‌های مختلف خریداری کرده و رنگ مورد نیاز خودتان را سفارش دهید. این گروه که فعالیت خودش را از سال 1396 آغاز کرده است، هدف خود را تولید بهترین و باکیفیت ترین محصولات نساجی با استانداردهای جهانی قرار داده است و رضایت مشتریان جز اصلی ترین قوانین گروه حریر بافت امیر است. شما با خرید از این سایت می‌توانید تجربه یک خرید بی نظیر را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

 

نتیجه گیری

پارچه‌هایی که برای تولید ماسک‌های محافظ و نفوذناپذیر استفاده می‌شوند، با پارچه‌های دوخت لباس‌ها، متفاوت هستند. این پارچه‌ها باید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشند تا از سلامت افراد مصرف کننده، نهایت محافظت را به عمل بیاورند. از مهمترین انواع پارچه استفاده شده برای تولید ماسک می‌توان به پارچه اسپان باند، ملت بلون و کامپوزیت ترکیبی اسپان باند و ملت بلون اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند. شما می‌توانید هر کدام از این پارچه‌ها را در سایزها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، از سایت حریر بافت امیر خریداری کنید.

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید