انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

medical-fabric

انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی

1400/11/19

پزشکان و پرستاران در فضای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید از لباس‌های مخصوص پزشکی استفاده کنند. لباس‌های پزشکی که در محیط‌های ایزوله به خصوص اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای ویژگی‌‎ها و خواص منحصر به فردی باشد تا از هر گونه آلودگی جلوگیری به عمل بیاورند. ما در ادامه قصد داریم تا در خصوص انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی بیشتر صحبت کنیم و ببینیم که برای دوخت این لباس‌ها از چه پارچه‌هایی استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: انواع گرماژ اسپان باند

پارچه‌های مخصوص برای تولید لباس پزشکی

پزشکان و پرستاران در محیط‌های بیمارستانی دارای لباس‌های مخصوص و منحصر به فردی هستند که از نوع خاصی از پارچه‌ها بافته می‌شوند. این پارچه‌ها باید دارای خصوصیات منحصر به فردی باشند تا بتوان از آن‌ها در محیط‌های ایزوله ای مانند اتاق‌های عمل استفاده کرد. بدون شک نوع پارچه ای که در دوخت انواع لباس‌های پزشکی مورد استفاده واقع می‌شود با نوع پارچه‌هایی که برای دوخت سایر لباس‌ها کاربرد دارند، فرق می‌کند.

این لباس‌ها در کنار جلوگیری از انتشار آلودگی، باید بتوانند از ورود انواع ذرات در ابعاد نانو نیز جلوگیری کنند تا هر گونه بیماری و آلودگی نه به اتاق عمل و محیط بیمارستان‌ها نفوذ کند و نه از آن خارج شود. از سوی دیگر این روپوش‌ها باید دارای استحکام لازم باشند تا در زمان استفاده از آن‌ها به سادگی پاره نشوند. ما در ادامه قصد داریم تا در خصوص انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی بیشتر صحبت کنیم و مهمترین پارچه‌ها برای تولید را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین پارچه برای تولید لباس پزشکی

محیط‌های بیمارستانی فاقد هر گونه ویروس و یا میکروبی هستند و باید تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان‌ها نیز به گونه ای باشند تا از ورود هر گونه آلودگی به محیط داخلی بیمارستان‌ها، جلوگیری کنند. از این رو رعایت بهداشت یکی از اصلی ترین نکات در چنین محیط‌های ایزوله ای است. پارچه‌هایی که در محیط‌های بیمارستانی مورد استفاده واقع می‌شوند نیز باید یکبار مصرف بوده و آن‌ها را مرتباً شستشو داد.

به همین دلیل باید از پارچه‌هایی استفاده شود که در برابر ضد عفونی کننده‌ها و انواع شوینده‌ها، مقاومت داشته باشند تا کیفیت و بافت آن‌ها به مرور زمان تغییر پیدا نکند. از سوی دیگر به دلیل آن که پارچه‌های مورد استفاده در بیمارستان‌ها با نقاط مختلف بدن بیماران در تماس هستند، نباید هیچگونه آلرژی و یا حساسیت پوستی را برای بیماران ایجاد کنند. تمامی این موارد از مهمترین نکاتی هستند که در انتخاب انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

از این رو بهترین پارچه‌ها برای استفاده و تولید انواع لباس‌های پزشکی می‌توانند یکی از گزینه‌های زیر باشند:

  • پارچه‌های اسپان باند
  • پارچه‌های ملت بلون
  • پارچه‌های ترکیبی اسپان باند و ملت بلون

هر کدام از این پارچه‌ها دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی بوده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

استفاده از پارچه اسپان باند برای تولید لباس پزشکی

پارچه اسپان باند یکی از انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی بوده که به آن پارچه‌های بافته نشده، پارچه‌های بدون بافت و پارچه‌های سوزنی نیز گفته می‌شود. این پارچه دارای مصارف پزشکی، صنعتی و همچنین بهداشتی بوده و می‌توان از آن برای تولید انواع لباس پزشکان نیز استفاده کرد. پارچه‌های اسپان باند بدون تار و پود بوده و از الیاف پرس نشده تولید می‌گردند. شما می‌توانید هم اکنون این پارچه‌ها در سایزها، اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف در بازار خریداری کنید.

همچنین این پارچه‌‎ها بسته به سلیقه و نیاز مشتریان، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. این پارچه‌ها از پلیمرهای به خصوصی مانند پلی پروپیلن تولید شده اند و به همین دلیل دارای مقاومت و استحکام بسیار زیادی هستند. از این پارچه می‌توان برای تولید انواع لباس پزشکی، گان، ست جراحی، ماسک، دستکش، ملحفه، دستمال بهداشتی، کاور تجهیزات پزشکی و ... استفاده کرد.

از مهمترین ویژگی پارچه‌های اسپان باند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • قابلیت بازیافت
  • استحکام بالا
  • مقاوم در برابر کشش
  • بدون بروز حساسیت‌های پوستی
  • آنتی باکتریال
  • آنتی یووی

 

استفاده از پارچه ملت بلون برای تولید لباس پزشکی

نوع دیگری از پارچه‌هایی که می‌توان از آن به عنوان یکی از انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی نام برد، پارچه ملت بلون است. این پارچه‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ نانو ذرات بوده و می‌توانند از انتشار انواع ویروس‌ها و آلودگی‌ها در محیط‌های ایزوله بیمارستان و مراکز درمانی، جلوگیری به عمل بیاورند. این محصولات نیز به مانند پارچه‌های اسپان باند، به عنوان پارچه‌های بافته نشده از جنس پلی پروپیلن شناخته می‌شوند.

پارچه‌های ملت بلون از فلامنت‌های منقطع و در اندازه‌های مختلف تولید شده است که طی فرایندهای حرارتی و مکانیکی به یکدیگر متصل شده اند. از این پارچه‌ها در صنایع بسیار مختلفی استفاده می‌کنند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت انواع لباس‌های پزشکی بهره برد. از مهمترین مزایای استفاده از چنین پارچه‌هایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر ساییدگی
  • وزن بسیار سبک
  • قابلیت نفوذناپذیری بالا
  • قابلیت بازیافت
  • مقاوم در برابر حرارت و آتش
  • انعطاف پذیری بسیار مناسب

 

استفاده از پارچه ترکیبی اسپان باند و ملت بلون برای تولید لباس پزشکی

نوع دیگری از انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی هستند که به صورت ترکیبی از دو پارچه اسپان باند و ملت بلون ساخته شده اند. این پارچه‌ها قابلیت‌های هر کدام از این دو مدل را با خود به همراه داشته و می‌توانند به عنوان گزینه ای مناسب برای تولید انواع لباس‌های پزشکی به شمار بروند. پارچه‌های ترکیبی از یک سور نرمی و لطافت پارچه‌های ملت بلون را دارند و از سوی دیگر از مقاوم و استحکام پارچه‌های اسپان باند استفاده کرده اند.

استفاده از چنین ترکیبی موجب شده است تا علاوه بر استحکام بالا، قدرت نفوذناپذیری پارچه افزایش چشمگیری پیدا کرده باشد و بتواند از ورد و خروج هرگونه ذرات آلودگی و گرد و غبار جلوگیری به عمل بیاورد. از مهمترین مزایای استفاده از پارچه‌های ترکیبی اسپان باند و ملت بلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا
  • نرمی و لطافت
  • بدون ایجاد حساسیت
  • قابلیت بازیافت
  • آنتی باکتری
  • مقاوم در برابر حرارت
  • نفوذ ناپذیر در برابر ذرات مختلف

 

خرید پارچه مناسب برای دوخت لباس پزشکی از سایت حریر بافت امیر

اگر شما هم قصد خرید هر گونه پارچه برای دوخت انواع لباس‌های پزشکی را دارید، می‌توانید از محصولات باکیفیت و مرغوب سایت حریر بافت امیر استفاده کنید. این سایت یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سایت‌های موجود بوده که در زمینه ارائه انواع محصولات نساجی با استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌کند. تمامی محصولات موجود در این سایت در آزمایشگاه‌ها و به وسیله دستگاه‌های فوق پیشرفته تولید شده اند که کیفیتی بی نظیر و مثال زدنی دارند.

شما می‌توانید با خرید انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی از سایت حریر بافت امیر، تجربه یک خرید متفاوت و لذت بخش را برای خودتان رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های آن تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

برای دوخت انواع لباس پزشکی، باید از پارچه‌های مخصوص استفاده کرد تا از ورود هرگونه آلودگی و یا ذرات غبار به درون محیط ایزوله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جلوگیری به عمل بیاورد. پارچه‌هایی که برای دوخت لباس پزشکی استفاده می‌شوند باید دارای ویژگی‌هایی نظیر نرمی، لطافت، نفوذ ناپذیری، سبکی و فاقد حساسیت‌های مختلف باشند. از بهترین انواع پارچه استفاده شده برای تولید لباس پزشکی می‌توان به پارچه‌های اسپان باند، ملت بلون و پارچه‌های ترکیبی اشاره کرد. شما می‌توانید هم اکنون هر کدام از این پارچه‌ها را از وب سایت حریر بافت امیر خریداری کنید.

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید