اسپان باند ضخیم

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

اسپان-باند-ضخیم

اسپان باند ضخیم

1401/03/01

پارچه اسپان باند یکی از کارآمدترین، محبوب‌ترین و ارزان‌ترین پارچه‌ها در بازار ایران است. اسپان باند تنوع بسیار زیادی دارد، به گونه ای که شما می‌تواند آن را در رنگ بندی‌ها و ضخامت‌های مختلفی تهیه کنید. اسپان باند ضخیم یکی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع پارچه است که تصمیم داریم در ادامه به صورت ویژه با این نوع پارچه آشنا شویم.

انواع پارچه اسپان باند

اسپان باند از پارچه‌های بسیار متداول و پرمصرف در بازار داخلی است که مهم‌ترین خصوصیت آن نداشتن تاروپود است. در واقع می‌توان گفت این پارچه بافتنی نیست. برای این کالا کاربردهای بسیار زیادی در صنایع وجود دارد که در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.
کارخانجات بسیاری در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و... به صورت جدی در زمینه تولید اسپان باند فعالیت کرده و محصولات تولیدی را به صورت عمده به دیگر نقاط کشور ارسال می‌کنند. دلیل اینکه در تولید اسپان باند از الیاف نخی استفاده نمی‌شود این است که این پارچه‌ها توسط دستگاه‌ها و ماشین آلات مخصوصی پرس می‌شوند و پایه ساخت آن‌ها الیاف پرس است.
پارچه اسپان باند با توجه به خصوصیاتی که دارد بسیار متنوع بوده و در دسته بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرد. این تنوع مربوط به رنگ بندی، میزان ضخامت و مواردی از این دست است. یکی از پرمصرف‌ترین انواع پارچه اسپان باند، اسپان باند ضخیم است که در بخش بعدی در رابطه با آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: پارچه اسپان باند از کجا بخریم؟

اسپان باند ضخیم

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم یکی از عوامل ایجاد تنوع در اسپان باند، میزان ضخامت آن است. این پارچه‌ها از نظر ضخامت در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این دسته بندی‌ها به شرح زیر هستند.

  • S: خب این علامت مربوط به آن دسته از پارچه‌هایی است که نسبت به دیگر پارچه‌ها کم‌ترین میزان ضخامت را دارند. به همین دلیل می‌توان این پارچه‌ها را جزء نازک‌ترین محصولات اسپان باند معرفی کرد که تک لایه هستند.
  • 2S: این نوع پارچه‌ها از نظر میزان ضخامت در رتبه دوم گروه قرار می‌گیرند. در مقایسه با نوع اول از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و از نظر تعداد لایه نیز یک لایه بیشتر دارند. این پارچه‌ها بیشترین کاربرد را در مصارف پزشکی و برای بستن زخم‌های عمیق دارند.
  • 3S: خب طبیعتا این گروه از نظر ضخامت در رتبه بالاتری قرار داشته و جزء ضخیم‌ترین انواع اسپان باند در بازار هستند. در ساخت و طراحی این پارچه‌ها برای ضخامت بیشتر از 3 لایه استفاده شده است. این لایه‌ها مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند و به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

بهترین استفاده از پارچه اسپان باند ضخیم در مراکز درمانی و بیمارستان هاست. این مجموعه‌ها یکی از متقاضیان اصلی اسپان باند ضخیم هستند. به کمک این پارچه‌ها انواع زخم در بیماران به سرعت بهبود پیدا می‌کند. پارچه‌های اسپان باند بسته به میزان ضخامت دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. شما می‌توانید برای کسب اطلاع از آخرین قیمت روز این محصولات به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

ضخیم اسپان باند

کاربردهای اسپان باند

 بیش‌ترین موارد استفاده و کاربردهای اسپان باند به شرح زیر هستند.

صنعت پزشکی

در صنعت پزشکی می‌توان تمامی محصولات و تجهیزات بهداشتی اعم از البسه مخصوص بیماران و کادر درمانی، انواع ماسک و کلاه، انواع دستمال‌های بهداشتی، پدها و باندهای درمانی و... را با استفاده از اسپان باند به صورت انبوه و با کیفیت بسیار بالا تولید کرد.

صنعت خودرو

جالب است بدانید این محصولات در صنعت خودرو و برای تولید تجهیزات صنعتی نیز بسیار خوش درخشیده اند. از نمونه محصولاتی که در این صنعت به کمک اسپان باند تولید می‌شوند عبارتند از: پوشش‌های داخلی سقف خودرو، تولید خط‌های رنگی، تزئین کردن داخل ماشین، تولید چادر ماشین، تولید کاور صندلی و...

صنعت کاور و بسته بندی

در این صنعت نیز برای ساخت محصولاتی همچون، کاور کامپیوتر، پوشش لوازم خانگی، بسته بندی مواد اولیه و... از اسپان باند به صورت ویژه استفاده می‌‎شود.

صنعت کشاورزی

از دیگر موارد مصرف این پارچه‌ها در صنعت کشاورزی عبارتند از: ساخت و تولید انواع محفظه برای نگهداری و بسته بندی میوه‌ها و انواع کود، به عنوان نوعی پوشش جهت پیشگیری از یخ زدن مزارع و زمین‌های کشاورزی و...

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجله سایت حریر بافت امیر همراه باشید. حریر بافت امیر تولید کننده انواع منسوجات نبافته و پارچه‌های بدون بافت مانند اسپان باند و ملت بلون و یا کامپوزیت های ترکیبی اسپان باند و ملت بلون می‌باشد.

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید