کاربرد اسپان باند صنعتی

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

اسپان-باند-صنعتی

کاربرد اسپان باند صنعتی

1401/02/04

اسپان باند در صنایع مختلفی به کار می‌رود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • صنایع پزشکی و بهداشتی
  • نساجی و پوشاک
  • صنایع بسته بندی
  • عایق کاری
  • روکش محصولات
  • تولید لوازم خانگی
  • فیلتراسیون
  • صنعت خودروسازی
  • مهندسی عمران

اسپان باند صنعتی یکی از منسوجات غیربافتی پرکاربرد در بازار است. پارچه‌های اسپان باند غیر بافتی از رشته‌های پیوسته از جنس پلی پروپیلن تشکیل می‌شود که توسط فرآیند ریسندگی الیاف یکپارچه، تشکیل تار و فرآیند پیوند تولید می‌شوند. اسپان باند به نام پارچه‌های یک بار مصرف، نبافته و لایه سوزنی نیز شناخته می‌شود. تولید آن، کوتاه‌ترین مسیر نساجی از پلیمر به پارچه در یک مرحله است و فرصت‌هایی را برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها فراهم می‌سازد. اگرچه این فناوری به طور همزمان در اروپا و ایالات متحده در اواخر دهه 1950 توسعه یافت، اما پتانسیل آن برای کاربردهای تجاری تنها در دهه 1960 به رسمیت شناخته شد. 

کاربرد اسپان صنعتی و مصرف پارچه اسپان باند بسیار زیاد است و همه با آن سر و کار دارند. این پارچه در تولید چای کیسه‌ای تا صنایع نظامی به کار می‌رود. اما ممکن است بیشتر افراد با اسم آن آشنایی نداشته باشند. پارچه‌های اسپان باند با ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شوند. در این مدل از پارچه‌ها علاوه بر ویژگی‌های عمومی نظیر وزن پارچه، رنگ، عرض، طول و… می‌توان ویژگی‌هایی نظیر جذب آب و ضدآبی، آنتی باکتریال بودن پارچه، نرمی و لطافت، آنتی یو وی شدن و… را در نظر داشت. پارچه‌های اسپان باند معمولا از گرماژ 8 تا 400 گرم تولید میشود. 

در ادامه با چند مورد از کاربرد اسپان صنعتی شما را آشنا می‌کنیم. با حریربافت امیر همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: روش های چاپ اسپان باند

صنعت پزشکی و بهداشتی: 

اسپان باندهای چند لایه از نفوذ باکتری و انواع میکروب‌ها جلوگیرى می‌کند و در تولید ماسک، گان جراحی و دیگر موارد بهداشتی به کار می‌رود. مصارف پزشکی و بهداشتی دستمال صنعتی و بهداشتی، لباس اتاق عمل و جراحی، زیرانداز، روانداز و لباس بیمار، کلاه و ماسک، لباس یک‌بار مصرف، روکش کفش و تجهیزات، ساک وسایل، رویه‌ی بهداشتی پوشک و نوار بهداشتی، لایه‌ی هیدروفیل، تولید انواع تشک، بالش و لحاف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسپا باند پزشکی

صنعت کشاورزی: 

اسپان باند در بسته‌ بندی کود و محصولات، پوشش‌های گلخانه، آبیاری و جلوگیری از مصرف زیاد آب، جلوگیری از سرمازدگی زمین و محصولات، پوشش زمین‌های زراعی، پرورش قارچ، دامداری و مرغداری به کار می‌رود.

صنعت خودرو سازی: 

یکی دیگر از انواع کاربرد اسپان بند صنعتی، مصرف آن در تزیینات داخلی خودرو، کاور و چادر ماشین، و خطوط رنگ است.

مهندسی عمران: 

از اسپان باند برای ساخت دیوار کاذب، قالب‌بندی، تثبیت خاک و راه‌سازی، لوله‌گذاری به عنوان شانه، روکش ساختمان‌های نیمه‌ساخته و دکوراسیون استفاده می‌شود.

صنایع بسته‌بندی و روکش محصولات: 

در این صنعت برای کاور کردن و بسته‌بندی مواد غذایی، میوه جات، خشکبار، غلات، کیف، کفش، کاور کت و شلوار، روکش مبل، لوازم خانگی، ماشین‌آلات، کامپیوتر و بسیاری موارد دیگر از پارچه اسپان باند استفاده می‌شود. 

صنعت فیلتراسیون: 

این نوع پارچه برای ساخت صافی‌های فیلترهای صنعتی، فیلتر مایعات مانند صنایع نوشابه‌ سازی، صنایع شیر و دامداری و دستگاه‌های تصفیه آب به کار گرفته می‌شود.

صنعت عایق کاری: 

اسپان باند به عنوان بستری قوی با مقاومت و کشسانی بالا است که در بخش ایزوگام کاربرد بسیار زیادی دارد. در حال حاضر به عنوان قوی‌ترین ماده مهندسی در صنعت عایق کاری محسوب می‌شود و دوام و مقاومت آن در برابر بسیاری از عوامل فوق العاده بالا است. 
و موارد متفرقه از قبیل تولید چادرهای صنعتی، تولید کیسه‌ی جارو برقی، ست رومیزی، آستر لباس، صنایع لمینت، و غیره از دیگر موارد کاربرد اسپان باند صنعتی هستند. 

در دهه اخیر، اسپان باند یا همان منسوجات غیربافتی به دلیل خواص عالی و راندمان فرآیند بالا، به سرعت توسعه یافتند. در حال حاضر بیشترین سهم را در بین تکنیک‌های مختلف تولید پارچه‌های نبافته دارد و در زمینه‌های مختلفی مانند ماسک، پوشک، خودروسازی، ژئوتکستایل، مهندسی عمران، پزشکی و بسته بندی کاربرد دارد. پارچه اسپان باند که نام انگلیسی آن Spunbond Nonwove است، از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های صنعت منسوجات بی بافت به شمار می‌آید. پارچه‌های اسپان باند به سبب دارا بودن ویژگی‌های خارق العاده، توانسته است سهم بزرگی از بازار منسوجات را به دست آورد.

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید