همه چیز درباره لایه ملت بلون

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

لایه-ملت-بلون

همه چیز درباره لایه ملت بلون

1401/01/14

مطمئنا برای همه ما در مواقع بسیاری، به ویژه در موقعیت کنونی پیش آمده است که برای خرید ماسک به داروخانه یا سایر مراکز خرید مربوطه مراجعه نماییم. ولی همیشه به دلیل نظرات ضد و نقیضی که از اطرافیانتان در باب ماسک‌های باکیفیت یا بدون تاثیر روبرو شده‌ایم که ما را در این حیطه قدری سردرگم کرده است‌. همیشه با بررسی ماسک خریده شده به این فکر می‌کنیم که آیا این ماسک استاندار محسوب می‌شود و مانع ورود میکروب‌ها به ریه می‌گردد یا خیر؟
پاسخ این سوال کاملا ساده و در دسترس می‌باشد؛ زیرا کافی است از به کار برده شدن لایه ملت بلون در آن اطمینان حاصل نمایید و بدون هیچ تشویشی از آن استفاده کنید. اینکه لایه ملت بلون چیست و راه تشخیص و ویژگی‌های آن چه فاکتورهایی هستند موردی می‌باشد که در ادامه مبحث به آن بپرداژیم.

لایه ملت بلون چیست؟

لایه Melt blown یکی از قسمت‌های مهم ماسک به‌شمار می‌آید. از لحاظ جنسیتی باید بگوییم که لایه ملت بلون‌ها ضخامت ۱-۵ میکرون دارد این ظرافت به جهت تولیدشدن از فیلامنت‌ها است‌‌‌ که خاصیت عدم نفوذ پذیری از ویژگی‌های شاخص آن به‌شمار می‌آید. وقتی شما ماسکی را با عبور مایع مورد آزمایش قرار می‌دهید و با عدم عبور مایع از طریق ماسک روبرو می‌گردید؛ مطمئنا می‌توانید به خاصیت عدم عبور میکروب و ذرات نانو میکروبی معلق در هوا از آن هم اعتماد نمایید. می‌توانید همه این ویژگی را در ماسک‌های سه لایه پیدا کنید زیرا در ترکیب تولیدی این ماسک‌ها از لایه ملت بلون استفاده می‌شود. به هیچ وجه نمی‌توان گفت به دلیل نوع این پارچه تنفس با دشواری همراه می‌گردد زیرا ظرافت و نوع بافت آن فقط به عنوان یک مانع در برابر میکروب‌ها و ذرات بیرونی خواهد بود و هیچ مشکلی در تنفس ما ایجاد نخواهد کرد. 

لایه ملت بلون دارای چه ویژگی‌هایی است؟

 شاید زمانی که که از ملت بلون صحبت می‌کنید برخی منظور خود را با لقب دادن کاغذفیلتری درون ماسک بیان می‌کنند. البته زمانی که لقب کاغذ به آن می‌دهیم نباید لایه ای خشک و غیر منعطف را تصور کنیم که حتی با محصولی کرکی و نرم روبه رو می‌گردیم که این خاصیت سبب جذب میکروب‌ها و روغن‌ها می‌شود. این نوع پارچه بافته نشده و از الیاف‌های فوق العاده ریز است. این نوع پارچه علاوه بر آنکه اکسیژن مورد نیاز دستگاه تنفسی را خوبی ردو بدل می‌کند سبب فیلتر کردن هوا و عبور هر گونه غبار و میکروب نیز می‌گردد. البته کاربرد آن به همین موارد ختم نمی‌گردد زیرا؛ در زمان کارکردن با مواد شیمیایی می‌تواند بهترین محافظ به حساب آید و مانع از عبور هر نوع آلاینده شیمیایی و آسیب مستقیم به دستگاه تنفسی شود.

ملت بلون چیست

روش‌های تشخیص ماسک با لایه ملت بلون یا کاغذ فیلتر 

شما با چند روش ساده قادر به تشخیص ماسک استاندارد یا به کار گرفته شدن ملت بلون در آن می‌باشید که در این قسمت به آن اشاره می‌نماییم:

عبور مایعات 

همان طور که که در متن نیز اشاراتی داشتیم، لایه ملت بلون لایه قوی در مقابل عبور مایعات است. از همین رو کافی است ماسک را زیر شیر آب با جریان قوی آب روان گرفته شود تا در صورت عدم عبور آب و خشکی طرف دیگر ماسک از استاندار بودن آن و به‌کار رفتن لایه ملت بلون اطمینان حاصل نماییم. مطمئن باشید اگر حتی با کمترین میزان رطوبت در طرف دیگر ماسک روبه رو شوید هیچ خبری از لایه ملت بلون نخواهد بود.

مطالعه کنید: گرماژ اسپان باند

به کمک نور یا چراغ قوه 

برای انجام این آزمایش باید چراغ‌ها را کامل خاموش کنید و آزمایش را به کمک نور خورشید یا چراغ قوه پیش ببرید. حال ماسک را در ۱۰ سانتی متری نور قرار داده و منتظر تماشای هاله ای از نور باشید اگر با این حالت با منبع نور غیرقابل تشخیص روبه رو شدید مطمئن باشید یک ماسک استاندارد و دارای لایه ملت بلون در دست دارید. اما اگر شرایط فرق کرد و منبع نور به وضوح قابل مشاهده بود از استفاده آن صرف نظر نمایید زیرا لایه ملت بلون که بتواند مانع از عبور میکروب و گرد و غبار از آن شود، درونش به کار نرفته است. 

انجام آزمایش به کمک شعله شمع

کافیست در حالی که ماسک به صورت داریم در مقابل شعله شمع، کبریت یا فندک با فوت کردن تلاش به خاموشی آن نماییم. در این آزمایش ساده اگر به سهولت موفق به خاموش کردن شعله شدید کاملا آشکار خواهد بود که ماسک فاقد لایه ملت بلون است و آمادگی لازم را برای انتقال ویروس و میکروب‌ها دارا است.

جداسازی لایه‌های ماسک

برای تشخیص لایه ملت بلون می‌توانید دو طرف ماسک را با قیچی برش دهید و لایه میانی را بیرون بکشید و روی حرارت بگیرید. اگر لایه مدنظر در برخورد با کمترین حرارتی دچار آتش گرفتگی یا سوختگی شد مطمئنا ملت بلون در دست نداریم زیرا؛ این لایه در مواجهه با آتش مشتعل نخواهد شد.

جذب ذرات ریز و کاغذ

اگر در روند تولید ماسک شما لایه ملت بلون بکار گرفته شده باشد با نزدیکی به خورده‌های پنبه یا کاغذ شروع به جذب آن‌ها می‌کند. کافی است ماسک در نزدیکی کامل با تکه‌های ریز شده ستمال کاغذی یا کاغذ قرا گیرد اگر هیچ رخدادی را مشاهده ننمودید باید از عدم لایه ملت بلون اطمینان حاصل کنید.

چگونه از لایه ملت بلون موجود در لایه‌های به‌کار رفته در ماسک محافظت نماییم؟

لایه ملت بلون در صورت شست و شو با مواد شوینده یا قرار گرفتن در معرض اسپری شدن الکل قابلیت اولیه خود را به طور کامل از دست می‌دهد و نباید انتظار داشته باشم به همان میزان در برابر میکروب یا غبارها مقاومت به خرج دهد. پس از ضدعفونی کردن آن به واسطه الکل و مواد شوینده برای رهایی از میکروب‌ها به طور کامل خودداری نمایید زیرا خاصیت کلی خود را از دست می‌دهد. برای ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در حریر بافت امیر در ارتباط باشید.


 

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید