پارچه اسپان باند ترموباند

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

اسپان-باند-ترموباند

پارچه اسپان باند ترموباند

1401/02/11

پارچه اسپان باند ترموباند از نمونه پارچه‌های مورد استفاده در صنایع پزشکی است که شباهت بسیاری با پارچه اسپان باند ساده دارد. این پارچه مانند اسپان یاند از پلی پروپیلن تولید شده است. این پارچه به دلیل به کار رفته الیاف ریز در ساختارش بافتی نرم‌تر و لطیف‌تر از اسپان باند دارد. در ادامه این مقاله از حریربافت امیر به معرفی بیشتر پارچه اسپان باند ترموباند و تفاوت آن با پارچه اسپان باند می‌پردازیم.

موارد مصرف پارچه اسپان باند ترموباند

بافت نرم و لطیف، قابلیت جذب بالا و سایر ویژگی‌های مثبت این پارچه سبب شده است تا از آن در تولید محصولات مختلفی استفاده شود. از پارچه‌های اسپان باند ترموباند در موارد زیر استفاده می‌شود.

  • تمیز کاری و نظافت انواع سطوح
  • ساخت و ساز
  • اتومبیل‌ها
  • مراقبت‌های بهداشتی، دستمال مرطوب و...
  • جاذب و تصفیه
  • بسته بندی محصولات غذایی
  • تهیه انواع ماسک‌های چند لایه پزشکی

آیا می‌توان از پارچه اسپان باند ترموباند برای تولید ماسک‌های پزشکی و جراحی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله می‌توان از پارچه اسپان باند ترموباند به همراه پارچه ملت بلون به عنوان ماسک جراحی استفاده کرد، البته لازم به ذکر است که تولید ماسک منوط به گرفتن مجوز تولید ماسک و استفاده از دستور العمل‌های وزارت بهداشت می‌باشد.

چرا از پارچه اسپان باند ترموباند در صنایع پزشکی استفاده می‌شود؟

پارچه اسپان باند ترموباند دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که به واسطه آن ویژگی‌ها می‌توان از آن در صنعت مهم پزشکی استفاده کرد. این ویژگی‌های مهم عبارتند از؛

ترموباند

دوام بالا

جذب مایع و ترشحات احتمالی توسط پارچه باند در پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوام مناسب پارچه ای که در تهیه تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم از جهت تولید کنار آلودگی و هم تاثیرات مثبت بر بهداشت و سلامت فردی دارای اهمیت است و باید از کیفیت کافی برخوردار باشد. همان طور که می‌دانید پارچه نبافته در برابر مایع بسیار مقاوم است و نسبت به کاغذ نیز دوام خیلی بیشتری دارد. همین ویژگی‌ها این پارچه را به عنوان یک جایگزین عالی در محصولات مراقبت‌های بهداشتی تبدیل می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که این پارچه از محصولات کاغذی هم نرم‌تر و هم قوی‌تر است.

جاذب و دافع مایعات بودن

یکی از ویژگی منحصر به فرد این نوع پارچه این است که پارچه اسپان باند ترموباند بسته به نیاز به رطوبت و یا عدم نیاز به جذب مایعات، می‌تواند مایعات را از خود عبور دهد با رطوبت مورد نیاز را در خود حفظ کند. این قابلیت یکی از دلایل کاربرد این پارچه در تولید طیف گسترده ای از محصولات است.

لطافت و کاربرد پذیری

مواد نبافته ای مانند مواد نبافته شیمیایی و پیوند نشده شیمیایی برای محصولاتی تولیدی که دارای لایه سطحی در تماس با پوست هستند مانند کیسه‌های تخلیه ادرار، ماسک سه لایه و سایر محصولات مشابه نرم و بسیار انعطاف پذیر هستند.

پیشنهاد مطالعه: اسپان لس و کاربردهای آن

تنفس

مواد نبافته علاوه بر انعطاف پذیری بالا کاملا بدون‌بو هستند و هوا به درون مولد نیافته نفوذ می‌کند. استفاده از پارچه اسپان باند ترموباند برای تولید ماسک‌های سه لایه سبب می‌شود حتی با ماندن طولانی مدت ماسک روی صورت، تنفس بسیار راحت صورت بگیرد. ضمن قابلیت گردش هوا در مواد نیافته از احتباس هوای آلوده پیرامون پوست جلوگیری می‌کنند.


قیمت و خرید پارچه اسپان باند ترموباند

با وجود پاندمی کرونا و لزوم استفاده از ماسک و همچنین تغییر قیمت در مواد اولیه، قیمت پارچه اسپان باند ترموباند هم شاهد افزایش نسبی بوده است. در حقیقت قیمت این پارچه تحت تاثیر شرایط نابسامان اقتصادی و میزان عرضه و تقاضا قرار گرفته است. این باندها را می‌توان از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و یا فروشندگان حضوری تهیه کنید. دقت کنید که پارچه مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا شاهد کارایی آن باشید. در این مقاله به طور مختصر اطلاعاتی پیرامون پارچه اسپان باند ترموباند ارائه شد. این پارچه به دلیل استفاده از الیاف ریز در ساختار آن بافتی بسیار نرم و سبک دارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید محصولات مراقبتی پزشکی و بهداشتی باشد.

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید