ساخت پارچه ملت بلون

بروز ترین ها

پر بازدید ترین ها

اسپان-باند-از-کجا-بخریم

پارچه اسپان باند از ...

1401/02/25

پارچه‌های اسپان باند دسته ای منسوجات بی بافت هستند که از پلی پروپیلن تشکیل شده اند. این پارچه بر خلاف پارچه‌های معمولی به جای تار و پود از الیاف پرس شده تشکیل شده است. انواع مختلفی از این پارچه‌های یکبار مصرف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. کاربردهای گسترده این پارچه‌ها طیف وسیعی از مصارف روزانه را شامل می‌شود،

اسپان-لس

اسپان لس چیست و چه ک...

1401/01/21

فرآیند اسپان لس یک سیستم تولیدی از منسوجات غیربافته است که با جت‌های آب برای درهم تنیدن الیاف انجام می‌شود و بنابراین ما پارچه‌ای یکپارچه را به دست خواهیم آورد. به روش اسپان لس، روش Hydroentangling نیز گفته می‌شود. اسپان لس یا همان توری تابیده در یک کلام از الیاف مختلف، یک نوع پارچه از گروه پارچه‌های نبافته تشکیل می‌شود. نحوه ساخت پارچه اسپان لس را در چند مرحله ساده برای شما همراهان گرامی توصیف می‌کنیم:

چاپ-اسپان-باند

روش های چاپ روی اسپا...

1401/01/28

هنگامی که نوبت به چاپ روی پارچه اسپان باند می‌شود، تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش کارایی و کیفیت چاپ هستند. چاپ روی اسپان باند و دستمال کاغذی با چاپ روی سایر لایه‌های معمولی مانند راه راه بسیار متفاوت است. به این ترتیب، برخی ملاحظات کلیدی درباره نحوه چاپ روی دستمال کاغذی و پارچه‌های غیربافته وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌های چاپ روی اسپان باند آشنا شوید.

عضویت در خبرنامه

blown-nation-fabric

ساخت پارچه ملت بلون

1401/03/23

پارچه ملت بلون یکی از ارزشمندترین و پرکاربردترین پارچه‌ها در صنایع مختلف به خصوص صنعت پزشکی است. این پارچه به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که داراست موارد مصرف گوناگونی دارد. عموما در تولید منسوجات از روش‌های منحصر به فردی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها فناوری ملت بلون است. اگر تمایل دارید تا با این محصولات بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

ساخت پارچه ملت بلون

 

ساخت پارچه ملت بلون

ملت بلون Melt Blown که به اختصار به آن MB نیز می‌گویند فرایند خاصی است که در بین دیگر فناوری‌های تولید منسوجات متمایز شده است. جالب است بدانید روش کار این فرایند چیزی مشابه دستگاه تولید پشمک خوراکی است، البته با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و مدرن تر. نحوه کار سیستم ملت بلون به صورت خلاصه به شرح زیر است.

در این سیستم سوراخ‌های بسیار ریزی وجود دارند که پلیمر مذاب را از درون آن‌ها عبور می‌دهند.

عملیات بیرون آمدن پلیمر مذاب در دمایی بین ۲۳۰ الی ۳۹۰ درجه انجام می‌شود.

این پلیمر درون محفظه با جریان هوایی که سرعتی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ مایل بر ساعت دارد، برخورد می‌کند.

به دلیل سرعت جریان هوا، رشته‌های پلیمر تکه تکه و کشیده شده و در جهت‌های گوناگونی باعث به وجود آمدن شبکه‌ای از الیاف می‌شوند.

این شبکه الیافی بسته شده از میان دو غلتک گرم می‌گذرد و متراکم می‌شود.

پارچه تولید شده از فرایند ملت بلون که به پارچه ملت بلون معروف است در دسته منسوجات بدون بافت قرار می‌گیرد. این پارچه در واقع از فیلامنت‌های منقطعی تشکیل می‌شود که ظرافت آن‌ها چیزی بین ۱ الی ۵ میکرون است. این مهم‌ترین خاصیت پارچه ملت بلون است که باعث ایجاد ویژگی نفوذناپذیری در آن می‌شود. به دلیل همین مشخصه کاربردهای زیادی برای پارچه ملت بلون در نظر گرفته می‌شود که اصلی‌ترین آن‌ها استفاده در صنعت فیلتراسیون است. ساختار ملت بلون ساختاری کاغذی شکل است که می‌تواند به عنوان یک فیلتر عمل کرده و انواع میکروب و روغن را به خود جذب کند.

پارچه ملت بلون

کاربردهای پارچه ملت بلون

از رایج‌ترین کاربردهای پارچه ملت بلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاربرد به عنوان فیلتر هوا، فیلتر بنزین و فیلتر مایع

کاربرد در صنایع پزشکی برای تولید انواع ماسک و دستگاه تنفسی. این نوع پارچه در عین حال که تنفس را برای فرد سخت نمی‌کند می‌تواند فیلتری در برابر انواع آلودگی بوده و میکروب‌ها را به خود جذب کند و مانع ورود آن‌ها به مجاری تنفسی فرد شود.

تولید و ساخت صندلی‌های یکبار مصرف مخصوص کادر درمان

تولید البسه و پارچه یکبار مصرف پزشکی

تولید انواع روکش سر 

به عنوان نوعی پوشش کفش در صنعت پزشکی

تولید انواع وسایل بهداشتی همچون پوشک‌ها و نوارهای یکبار مصرف بهداشتی

کاربرد به عنوان نوعی جاذب روغن یا انواع مایع. این محصولات با ویژگی که دارند می‌توانند با جذب روغن، آن را از آب جدا کنند.

کاربرد به عنوان فیلتر قهوه یا تولید کیسه چای

کاربرد در ساخت چمن مصنوعی

کاربرد به عنوان نوعی عایق

تولید انواع سینی مخصوص بسته‌بندی گوشت و سبزیجات

تولید دستمال‌های بهداشتی یکبار مصرف

تولید دستمال مرطوب ضد عفونی کننده

 

 

روش‌های تشخیص پارچه ملت بلون باکیفیت

از محصولاتی که به وفور توسط پارچه ملت بلون ساخته می‌شوند، ماسک‌ها هستند. خب از آن جایی که این محصولات در صنعت پزشکی و درمانی به وفور استفاده می‌شوند و از ضروری‌ترین تجهیزات به شمار می‌روند، بایستی حتما از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. روش‌هایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان استانداردهای به کار رفته در پارچه ملت بلون را تشخیص داد و از این طریق سطح کیفی آن را تعیین کرد. در ادامه به کمک یک ماسک با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

رد نشدن آب از درون ماسک

با تست رد نشدن آب می‌توانید به کیفیت پارچه ملت بلون پی ببرید. یکی از ویژگی‌های مهم ملت بلون، عبور ندادن آب و مایعات است. برای این تست لازم است درون ماسک مقداری آب بریزید، در صورتی که آب از ماسک رد شد، این یعنی ماسک ساخته شده از جنس پارچه ملت بلون نیست. روش دیگری که به کمک آب می‌توان سطح کیفی ماسک را سنجید این است که آب ریخته شده درون ماسک را از آن خارج کنید. در صورتی که ماسک کاملا خشک باشد و اثری از رطوبت در آن مشاهده نشود، یعنی ماسک دارای لایه ملت بلون است. اما در صورتی که رطوبت در ماسک مشاهده شود، این یعنی در تولید ماسک از پارچه و الیاف ملت بلون استفاده نشده است.

قرار دادن ماسک در مقابل نور

برای این تست لازم است تا محیط را کاملا تاریک و عاری از هرگونه روشنایی کنید. سپس به به کمک یک چراغ قوه یا شمع ساده، نوری را در محیط تاریک ایجاد کنید. حالا می‌بایست ماسک را در فاصله‌ای از نور قرار دهید. (فاصله‌ای نزدیک به ۱۰ سانتی متر) حالا از زیر ماسک شرایط نور را مشاهده کنید. اگر منبع نور به راحتی قابل شناسایی نبود و به صورت یک هاله محو دیده می‌شد این یعنی ماسک شما به وسیله پارچه ملت بلون ساخته شده است. در غیر این صورت، اگر شمع یا چراغ قوه به خوبی قابل تشخیص بودند، مطمئن باشید که ماسک شما از جنس ملت بلون نیست.

نوع سوختن ماسک

برای این تست لازم است تا ماسک خود را از دو قسمت جدا کنید. بهتر است ماسک را از ناحیه وسط آن برش بزنید. حالا قسمت میانی آن را درون شعله با حرارت کم قرار دهید. در صورتی که همین حرارت کم موجب سوختن ماسک شد، این یعنی محصول استانداردهای لازم را نداشته و از پارچه ملت بلون هم ساخته نشده است. برای آشنایی بیشتر با پارچه ملت بلون باید بگوییم جنس و متریال این پارچه به گونه‌ای است که در برابر حرارت امکان خراب شدن آن وجود دارد اما به هیچ عنوان نمی‌سوزد یا آتش نمی‌گیرد.

 

ملت بلون ماسک

 

 

جذب ذرات ریز توسط ماسک

می‌توانید برای این آزمایش یک دستمال کاغذی را خرد کرده و تکه‌های ریز آن را روی سطح یک میز قرار دهید. حالا دو بند کناری ماسک را با دستانتان گرفته و لایه بیرونی ماسک را به آرامی به خرده کاغذها نزدیک کنید. در صورتی که این تماس موجب جذب خرده‌های کاغذ توسط ماسک شود این یعنی ماسک شما استانداردهای موردنیاز را داراست و از پارچه ملت بلون ساخته شده است.

خاموش نشدن شعله ماسک

ماسک را روی صورتتان بگذارید. حالا یک شمع یا کبریت را روشن کرده و آن را در فاصله‌ای از صورت (چیزی حدود ۲۰ سانتی متر) عبور دهید، در حین عبور دادن با قدرت به سمت شمع یا کبریت فوت کنید تا شعله آن خاموش شود. در صورتی که شعله خاموش نشد، یعنی ماسک استاندارد کیفی مد نظر را داشته و در ساخت آن از پارچه ملت بلون استفاده شده است.

اسپری کردن به سمت ماسک

یک اسپری از هر نوعی که باشد مثل یک خوشبو کننده هوا را در اختیار بگیرید. حالا مقداری از محتویات درون خوشبو کننده را به لایه درونی ماسک اسپری کنید. اینجا کیفیت ماسک کاملا قابل تشخیص است. در صورتی که ذرات اسپری شده از سمت دیگر ماسک عبور داده نشد، یعنی در ساخت ماسک از لایه ملت بلون استفاده شده است و عملیات فیلتراسیون به خوبی انجام می‌شود.

تمامی این روش‌ها برای تست کردن کیفیت ماسک و تشخیص وجود لایه ملت بلون بسیار کارآمد و موثر هستند و می‌توانند در خرید به شما کمک بسیار زیادی کنند. با وجود روش‌های آزمایشی که ارائه شد، بهتر است محصولات خود را حتما از مراکز معتبر تهیه کنید تا از کیفیت و سلامت آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید.

شروع گفتگو

سلام ! روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید و چت کنید.
avatar

واحد فروش داخلی

سوال در خصوص فروش داخلی

avatar

واحد فروش خارجی

سوال در خصوص فروش خارجی

avatar

پیشنهادات و انتقادات

پیشنهادات و انتقالات خود را با ما در ارتباط بگذارید